שיטת רביב

השיטה נבנתה מתוך מציאות של אנשים וילדים אשר היו בעלי לקויות למידה.
כמעשה האלכימאי, פותחה נוסחה טיפולית ממוקדת
ויעילה להפליא המבוססת על האמת הנוירולוגית
ומלמדת את האדם כיצד לתפעל נכון את המוח בכל
הקשור ללמידה, חשיבה, זיכרון, מיקוד וקשב.

התפתחות התופעה :

במקרים רבים, קשורה התופעה בגורמים תורשתיים.
נמצא כי ישנה שכיחות גבוהה יותר אצל ילדים שלאחד מהוריהם ישנה תופעה של ליקוי למידה.
תופעת ליקוי הלמידה , אינה מצב החולף עם ההתבגרות.
השינוי אצל המתבגר הינו הרגיעה בתנועתיות יתר ובגרות נפשית התורמת לשקט.
אך הבעייה של חלוקת קשב שונה או הפרעה נשארת בעינה.
מחקרים הראו גם, שאצל ילדים אשר חוו לידה טראומטית
מבחינת הרך הנולד כגון:
ניתוח קיסרי, לידת מלקחיים או עכוז. לידה שעברה באופן
קשה מהרגיל, גם הם עשויים לגרום לתקיעות או לחץ
בעצמות הגולגולת אשר בא לידי ביטוי בהמשך חייו
של הילד גם בתחום ההתפתחותי כגון – לקויות למידה.
טיפול בשיטת קרניו סקראל עשוי לעזור על ידי שחרור
חסימות אנרגטיות, איזון והקשבה.
עיקר הטיפול מתמקד במערכת הקרניאלית המורכבת
מהגולגולת, עמוד השדרה ועצם העצה.
המערכת הקרניאלית היא זו המשפיעה על הוויתינו
והיא המקור לחיים. היא – נשימת החיים שלנו.

בסיס השיטה :
הכנת המוח ללמידה.
*** כדי ליצור את היכולת ללמוד, אנו צריכים תקשורת
טובה ושיתוף פעולה בין שתי ההמיספרות והחלקים
הקדמיים לחלק האחורי של המוח.

*** אנו צריכים שיתוף פעולה מלא בין גזע המוח, המוח
הקטן והמוח האפור.

*** נלמד לשלוט ולתזמן את גלי המוח כדי ללמוד טוב
יותר ובקלות יתרה.

*** נלמד לשלוט במתח ובמצבי רוח.

*** ניצור קשרים ניאורולוגים חדשים במוח. הווה אומר
יצירת מסלולים חדשים של זיכרון וחשיבה.

על ידי תרגול נכון והפעלת שלושת החושים –
ראייה, תנועה ושמיעה, אנו מסוגלים לשפר יכולת זו.

חשוב לדעת!
לחושים : ראייה, שמיעה וריח יש מבנה ספציפי מתאים במוח.

במוח האדם אין מבנה ספציפי לקריאה, שפה או יכולת מתמטית.


מהות שיטת רביב

שיטת רביב הינה תוכנית נוירו קוגנטיבית ממוקדת ויעילה לגירוי המוח ליצירת מסלולים מוחיים ספציפיים
ההכרחיים ללמידה, לתרגול אסטרטגיות לשליטה בגלי המוח ואימון המוח לתפישה דו מימדית מבוססת היטב.

השיטה מיועדת ל :

*** תיקון לקויות למידה — לילדים ומבוגרים.

משך טיפול ממוצע כ 4 חודשים. מאפשר למידה טבעית וזורמת ללא צורך ומפחית את הצורך בעזרה נוספת.

*** הכנת המוח ללמידה — לילדים בגן חובה וילדים בכיתות א' אשר לא בשלים עדיין ללימודים.
וזאת , כדי למנוע לקויות למידה ולהביא לידי ביטוי אופטימלי את הפוטנציאל האינטליגנטי של התלמיד.

*** מצוינות אקדמית — קוגנטיבית ויצירתית, לילדים ומבוגרים.

*** טיפול בהפרעות קשב — קשה יותר להערכת זמן.יעילות השיטה כרוכה לעיתים עם שיטות טיפול נוספות כגון : שיטת פסיכולוגיות, חברתיות או ביולוגיות.

התפתחות:
תינוק נולד עם מוח ומערכת עצבים המתאימים לעולם התלת מימד.
כל חפץ, הינו תלת מימד הבנוי מגובה, רוחב ומימד העומק.
החפץ התלת מימדי הינו מוחשי.
ניתן להבחין בו, לגעת בו ולחוש אותו.

כלומר : מוח האדם מובנה לתפישה תלת מימדית.

לימוד, קריאה וכתיבה הינם במישור – תפישה דו מימדית.

כאשר אדם רואה אות סמל או מילה עליו לפענח אותם.
כלומר, לתרגם אותם מהדו מימד לעצם שהוא תלת מימד.

כאשר אנו פוגשים אדם, אנו מזהים אותו בצד ימין של המוח.
את שמו של האדם אנו שולפים מהצד השמאלי של המוח.

אצל רוב האנשים, תהליך הפיתוח והזיהוי הדו מימדי הינו שבריר שנייה.
אצל כ 10 עד 14 אחוז מקרב הילדים, פעולה זו אינה כה פשוטה.
שכן, פעולת הפיענוח אינה טבעית למוח ולמערכת העצבים.

האדם אינו נולד עם תכונה זו.

המוח מגיע לבשלות עצבית זו בגילאים 13 – 3 שנים.
בנות, בדרך כלל, משיגות בשלות זו בגיל 8 – 6 .
בנים, בדרך כלל, משיגים בשלות זו בגיל 10 – 8 .
לכן, בדרך כלל, בנות בכיתות א, ב, ג, ממושמעות ולומדות טוב יותר מאשר בנים אשר נוטים לשובבות יתר בגיל זה.
חשוב –
מכאן, שהפרעת קשב התפתחותית עלולה להיווצר כאשר ילד הולך לכיתה א, מוקדם מדי.
אם הילד לא בשל התפתחותית, עלול להיווצר קיבעון באיטיות ההתפתחותית.